Simptomi alergijske reakcije na lijek: Može da izazove anafilaktički šok!

Alergijska reakcija na lek može da nastane kad god se uzme, čak i ako nije izazvao reakcije u prošlosti.

Većina reakcija na lekove nisu simptomi prave alergije na lekove i ne uključuju imuni sistem. Alergije na lekove i reakcije na lekove često zbunjuju, jer mogu da izazovu slične simptome. Neke alergijske reakcije mogu da budu teške i opasne po život, piše Dnevnik.rs.

Mnoge alergijske reakcije počinju u roku od nekoliko minuta od uzimanja leka. Simptomi uključuju kožni osip, urtikariju, svrab, groznicu, oticanje lica, kratak dah i anafilaktički šok, koji je redak, ali zahteva hitnu medicinsku pomoć.

Simptomi obično počnu u roku od nekoliko minuta nakon izlaganja leku uključuju sužavanje disajih puteva i grla, što izaziva probleme s disanjem, šok sa teškim padom krvnog pritiska, slab ili ubrzan puls, mučninu, povraćanje ili proliv, vrtoglavicu ili gubitak svesti.

Ako dođe do anafilaktičkog šoka, imuni sistem reaguje na lek kao na napadača. To dovodi do oslobađanja histamina i drugih hemikalija koje su uzrok alergijskih simptoma. Imuni sistem reaguje na isti način, ako se lek uzme opet u budućnosti.

Međutim, imuni sistem se menja tokom vremena i na kraju je moguće da alergija na lek prođe sama od sebe.

Trebalo bi da se razgovara s lekarom ako se pojave reakcije na lek ili ako se pojave bilo kakvi simptome alergije na lekove. Blaga alergijska reakcije se obično leči prestankom uzimanja leka i prelaskom na novi lek.

Ako je moguće, trebalo bi otići kod lekara kada se alergijska reakcija događa. To će pomoći da se identifikuje uzrok i dobije adekvatno lečenje ako je ono potrebno. Ako se radi o teškoj reakciji ili sumnji na anafilaktički šok, trebalo bi odmah da se uputite u bolnicu.

Nije jasno zašto neki ljudi razviju alergiju na lekove ili druge nuspojave, dok neki ne. Nasledni faktor može da igra ulogu, zajedno sa ekološkim faktorima i uzimanjem brojnih lekova tokom vremena. U mnogim slučajevima se ispostavi da se ne radi o alergiji na lekove, već o reakciji koja ne uključuje imuni sistem.

Iako izgledaju poput alergije, u pitanju je nuspojava leka ili znak osetljivosti na lek. Veći rizik od razvoja težih reakcija na lekove imaju ljudi koji boluju od astme, bolesti srca i visokog krvnog pritiska prenosi stil.

 

KLIKNITE NA FOTOGRAFIJU I POTPUNO BESPLATNO SE PRETPLATITE NA NAŠ YOUTUBE KANAL I DOBIJAJTE NAJNOVIJE OBJAVE!

POGLEDAJTE I VIDEORECEPT:

Leave a Reply